HJERTERUM bygger på enkle teknikker, der kan optimere dit barns muligheder på skolebænken - ja, i livet i det hele taget.
Jeg oplever et fagpersonligt behov for at formidle min viden videre til gavn for alle - forældre såvel som lærere og andre, der måtte have interesse i skole-, arbejds- & livsglæde.
Ufrivilligt skolefravær
Skoleglæde er ikke en selvfølge. Antallet af børn og unge, som udvikler decideret ufrivilligt skolefravær (ofte kaldet skolevægring) er stigende, men det er muligt at genfinde lysten og glæden ved at gå i skole.
Jeg har mange års dokumenteret faglig erfaring i arbejdet med børn og unge med ufrivilligt skolefravær - dog er antallet af henvendelser pga. ufrivilligt skolefravær steget markant indenfor de sidste år. Der kan være mange forklaringer på, hvorfor børn og unge udvikler ufrivilligt skolefravær, men vigtigst af alt er, at det er muligt at få børnene og de unge mennesker tilbage til skoleglæde med den rette hjælp.
Naturterapi
Hvis vi skal genfinde os selv - og vores eget indre (lege)barn har naturen meget at byde på.
Vores hjerner er slet ikke udviklede til at kunne rumme så mange informationer, som vi udsætter den for hver eneste dag - i skolen, på jobbet og hjemme i sofaen med smartphonen eller Ipad'en ved hånden. Indimellem har vi brug for bare at give slip, så tankerne kan vandre og følelserne få luft - så vi kan genfinde fokus.
Jeg tilbyder naturterapeutiske forløb for flere målgrupper bl.a.:
- unge med angst
- pårørende til børn og unge med psykisk sårbarhed
- veteraner med mild til moderat ptsd
- børn, unge og voksne med stresssymptomer m.fl.
Pårørendeforløb
"At være pårørende til et barn, som ikke trives, er som at have et fuldtidsarbejde - når man har fri!".
Det påvirker mig, når jeg den ene gang efter den anden ser, hvor lidt der bliver taget hånd om de pårørende, når børn i grundskolen fx udvikler ufrivilligt skolefravær, men ikke nødvendigvis har en diagnose. Når børnene eller de unge får deres diagnose, oplever de fleste (forhåbentlig), at der tilbydes støtte til barnet eller den unge, men de pårørende får sjældent den hjælp, de (og deres børn) har brug for.
Det er først, når hjemmet får den rette hjælp, at vi for alvor mærker højnet trivsel hos børnene og de unge.
Hvis du, eller een du kender, er pårørende, men ikke får hjælp, så kontakt mig.
Stressforløb
Hvis du er stressbelastet - og måske oveni står med ansvaret for dine egne eller andres børn - så er tiden måske inde til at finde ro - stress smitter!
Jeg er slet ikke i tvivl om, at megen af den stress, vi i disse dage oplever hos børn i grundskolen, kan spores hos de voksne (pædagoger, lærere, forældre m.fl.) omkring børnene. Man glemmer ofte det faktum, at stress smitter, og hvis vi vil stress til livs i øjenhøjde, bliver vi nødt til at kigge indad og tage os selv og vores eget stressniveau alvorligt.
Jeg har sytten års dokumenteret faglig erfaring i arbejdet med stresshåndtering hos børn, unge og voksne - og med een selvoplevet og voldsom stressbelastning for otte år siden in mente ved jeg, hvordan det kan føles, og hvad der kan hjælpe dig tilbage til dig selv.
Drop eksamensangsten!
Flere og flere børn og unge får i dag præstationsfremmende midler, fordi de har svært ved at tackle nervøsitet og derfor over tid kan udvikle regulær angst.
Før vi ser os om, står eksamen for døren, og de unge menneskers præstation vil få betydning for deres fremtidige muligheder i uddannelsessystemet – dels i forhold til deres præstation, men også i forhold til deres fremtidige mod på at gå til eksamen. Tænk engang, hvis jeg kan hjælpe dit barn til at håndtere (eksamens)pres – en lærdom dit barn kan tage med sig resten af livet.
Jeg åbner op for nye hold til foråret, så hold øje med "OPSLAGSTAVLEN".
© Re)Generativ
kontakt@re-generativ.dk
CVR 36865873