Forlaget G R O

Om Forlaget GRO

Forlaget GRO er en underafdeling til virksomheden Re)Generativ.

Forlaget GRO så første gang sit lys, da jeg udgav bogen ”Mulighedernes begrænsning”, hvor jeg plæderer for æstetisk dannelse frem for mekanisk tænkning - i en samtid hvor alting forandrer sig.

 

Forlaget GROs hovedformål

Hovedformålet med Forlaget GRO er at sikre læserne adgang til viden, som på forskellig vis har små menneskers livsfundament i fokus, hvorfor forlaget fortsat hører ind under konsulentvirksomheden Re)Generativ.

mindfulness add adhd bevidst nærvær opmærksomhed pårørende meditation bevægelse

Bevæg dig til mere nærvær og mindre tankemylder!

"Øvelserne kurerer ingenting, men gennem opmærksomhed lærer børn, unge og voksne at håndtere mange af de problemer og udfordringer, som de bliver konfronteret med såsom uro i hovedet, trangen til at bevæge sig eller straks at følge enhver indskydelse." Uddrag fra bogen

søvn kolik baby babygråd feberkramper nyfødt

Søvn - en hidtil overset faktor!

Den bettes søvn er altafgørende for barnets fysiske og psykiske udvikling, og det giver derfor MENING at afsøge metoder, der gør nætterne mere rolige.

læringsstile fab lab billedkunst æstetisk dannelse

Mulighedernes begrænsning

Vi moderne mennesker udvikler os ensidigt, fordi vi lægger så stor vægt på den logiske, rationelle og analytiske side af os selv, mens sanseligheden får lov til at lide en kummerlig tilværelse. Den, som følger sikkerhedens vej, vil hverken opleve særlige dybder eller højder, men livet bliver til gengæld livløst og følelsesfladt. Vi må have mod til at engagere os i livet, sådan at det ikke bliver verden, der bevæger sig som en film foran vore øjne, men os der er aktører. 

Læsedoktor - når bogstaverne driller

Der er stadig problemer med at få skolebørnene til at læse "godt nok".

Læsevanskeligheder er ofte et gennemgående problem, når vi modtager de unge mennesker i den kompenserende specialundervisning for unge og voksne, og alt for ofte kunne disse læsevanskeligheder have været spottet langt tidligere i livet - og måske på denne baggrund kunne vi have undgået en smule af det ekstemt lave selvværd, der dagligt præger de unge mennesker, som forlader grundskolen uden at kunne "læse ordentligt" (cirka 17 procent) - mig bekendt har det tal været uændret de sidste mange år.

Man skal ikke være raketforsker for at kunne regne ud, at der er en sammenhæng imellem dårlige skoleoplevelser og følelsen af ikke at kunne følge med i undervisningen – vi har alle hver vores skolegang at tænke tilbage på, og med stigende behov for faglærte håndværkere m.fl. efter grundskolen, er det afgørende, at børnene klarer sig så godt som muligt. 

Som fagperson har jeg alle dage været optaget af, hvor kompleks en proces læsning er, hvorfor jeg bl.a. er i færd med at skrive en bog om læsning.

" title="">