Forlaget G R O

Om Forlaget GRO
Forlaget GRO er en del af Re)Generativ – et sted, hvor ord får lov at spire og skabe forandring.

Forlaget blev til, da jeg udgav bogen “Mulighedernes begrænsning”, en faglig og æstetisk opfordring til at vælge dannelse frem for mekanisk tænkning i en samtid, hvor alting forandrer sig med hast.


Vores formål
Forlaget GRO har ét klart mål: at give læserne adgang til viden, der styrker livsfundamentet for dem, der har allermest brug for det – børn og unge. Derfor hører forlaget naturligt under konsulentvirksomheden Re)Generativ, hvor vi arbejder med væredygtighed, trivsel og fællesskab.

Vi tror på ord, der gør en forskel – fordi viden kan forandre liv.

mindfulness add adhd bevidst nærvær opmærksomhed pårørende meditation bevægelse

Bevæg dig til mere nærvær og mindre tankemylder!

"Øvelserne kurerer ingenting, men gennem opmærksomhed lærer børn, unge og voksne at håndtere mange af de problemer og udfordringer, som de bliver konfronteret med såsom uro i hovedet, trangen til at bevæge sig eller straks at følge enhver indskydelse." Uddrag fra bogen

Gå til saxo.com
søvn kolik baby babygråd feberkramper nyfødt

Søvn - en hidtil overset faktor!

Den bettes søvn er altafgørende for barnets fysiske og psykiske udvikling, og det giver derfor MENING at afsøge metoder, der gør nætterne mere rolige.

Gå til saxo.com
læringsstile fab lab billedkunst æstetisk dannelse

Mulighedernes begrænsning

Vi moderne mennesker udvikler os ensidigt, fordi vi lægger så stor vægt på den logiske, rationelle og analytiske side af os selv, mens sanseligheden får lov til at lide en kummerlig tilværelse. Den, som følger sikkerhedens vej, vil hverken opleve særlige dybder eller højder, men livet bliver til gengæld livløst og følelsesfladt. Vi må have mod til at engagere os i livet, sådan at det ikke bliver verden, der bevæger sig som en film foran vore øjne, men os der er aktører. 

Gå til saxo.com

Læsedoktor - når bogstaverne driller

Der er stadig problemer med at få skolebørnene til at læse "godt nok".

Læsevanskeligheder er ofte et gennemgående problem, når vi modtager de unge mennesker i den kompenserende specialundervisning for unge og voksne, og alt for ofte kunne disse læsevanskeligheder have været spottet langt tidligere i livet - og måske på denne baggrund kunne vi have undgået en smule af det ekstemt lave selvværd, der dagligt præger de unge mennesker, som forlader grundskolen uden at kunne "læse ordentligt" (cirka 17 procent) - mig bekendt har det tal været uændret de sidste mange år.

Man skal ikke være raketforsker for at kunne regne ud, at der er en sammenhæng imellem dårlige skoleoplevelser og følelsen af ikke at kunne følge med i undervisningen – vi har alle hver vores skolegang at tænke tilbage på, og med stigende behov for faglærte håndværkere m.fl. efter grundskolen, er det afgørende, at børnene klarer sig så godt som muligt. 

Som fagperson har jeg alle dage været optaget af, hvor kompleks en proces læsning er, hvorfor jeg bl.a. er i færd med at skrive en bog om læsning.